Skip to main content
|

Supermarkten willen inzicht in CO2-emissie per product

Supermarktketens Jumbo, Lidl, Superunie en inkoopalliantie EMD, gaan samenwerken om de CO2-uitstoot in hun productieketens in kaart te brengen. De partijen gaan pogen om daarvoor de essentiële data van hun leveranciers boven tafel te krijgen. Initiatiefnemer van deze samenwerking is het consultancybureau ImpactBuying. Het afgelopen jaar werd de basis gelegd voor de huidige samenwerking. Daarbij bleek dat een simpele en gestandaardiseerde manier van emissiedata ophalen cruciaal én mogelijk is.
Er wordt ook gekeken naar hoe op grote schaal de CO2-uitstoot per product kan worden berekend en wat daar minimaal voor gemeten dient te worden. De supermarkten willen de CO2-uitstoot per product in beeld hebben om zo verantwoordelijkheid te kunnen nemen voor de producten die bij hen in de schappen liggen. Door samen te werken willen de supermarktketens ook uitzoeken hoe het verzamelen van data behapbaar en betrouwbaar te maken is, ook als het om ontzettend veel data gaat.
bron: Agriholland/ImpactBuying


Lekkerrrs per post ontvangen?

Ontvang Lekkerrrs ... uit de streek 4 tot 6 keer per jaar GRATIS per post.
(alleen producenten en verkopers van ambachtelijke streekproducten)